A A A

Anunț cu privire la prelungirea concursului prin modificarea datei-limită de depunere a documentelor la concursul pentru ocuparea funcției publice vacante de asistent judiciar

26 Februarie 2025 | 149

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, se anunță prelungirea concursului anunțat la 10 februarie 2025, prin modificarea datei-limită de depunere a documentelor la concursul pentru ocuparea a două  funcției publice vacante de asistent judiciar, până la data de 10 martie 2025 ora 17.00.

 

Asistent judiciar

 

Scopul general al funcției:

Contribuie la înfăptuirea justiției prin asistarea judecătorului la exercitarea de către acesta a funcțiilor sale.

Sarcinile de bază:

 

Acordă sprijinul necesar judecătorului la înfăptuirea actului de justiție.

Colectează actele normative necesare judecătorului si altă informație necesară pentru judecarea dosarului distribuit judecătorului;

1. colectarea actelor normative naționale internaționale ce reglementează obiectul dosarelor aflate pe rolul judecătorului, din echipa căruia face parte;

2. colectează actele normative generale necesare pentru judecarea dosarului;

3. colectează altă informație necesară pentru judecarea dosarului distribuit (hotărâri CEDO, hotărâri explicative ale CSJ; deciziile CSJ pe dosare similare);

4. urmărește procesul de modificare a legislației. Aplică în practică normele prevăzute de legislația în vigoare din domeniul respectiv;

5. efectuează analiza sinteza informațiilor acumulate în domeniul legislației pregătește sinteze/concluzii;

6. studiază dosarele care se află pe rolul judecătorului asistat;

7. colectează, accesează studiază actele normative necesare pentru examinarea cauzei  asigură consultarea acestora de către judecător;

8. la indicația judecătorului, colectează, solicită, interpelează informația necesară examinării cauzei.

Generalizează problemele de drept în dosarele distribuite judecătorului eborează recomandări pe marginea problemelor legate de interpretarea si aplicarea legii;

1. colectează, accesează, studiază practica judiciară națională internațională, inclusiv practica judiciară a CEDO, doctrina de specialitate necesară sau relevantă examinării cauzei;

2. identifică problemele de drept în dosar  și sistematizarea acestora;

3. elaborează concluzii motivate referitor la deciziile pe marginea problemelor legate de interpretarea aplicarea legii;

4. formulează răspunsuri la scrisori, reclamații  petiții în domeniul său de competență.

Verifică prezența actelor care urmau a fi prezentate de către participanții la proces.

       a. verifică prezenta actelor depuse de către participanții la procese pe marginea cauzelor aflate în procedura judecătorului;

       b. analizează actele procedurale depuse de participanții la proces temeiurile invocate în acestea;

       c. analizează materialele dosarului și  stabilește dacă acestea corespund cerințelor înaintate de legislația procedurală;

       d. raportează judecătorului lacunele depistate în actele prezentate de părți.

Elaborează, la indicația judecătorului, proiectele de acte procesuale;

       a. elaborează/întocmește proiecte de decizii, încheieri, hotărâri alte de procedură, până la expirarea termenului de redactare;

       b. plasează actele judecătorești în PIGD, în termen rezonabil;

       c. studiază doctrina în domeniul de activitate;

       d. la solicitarea judecătorului asigură publicarea pe portalul instanțelor judecătorești a încheierilor, hotărârilor și  deciziilor, cu depersonalizarea acestora, în corespundere cu legislația în vigoare;

       f. formează  și menține baza de date a tuturor deciziilor adoptate în cauzele raportate de judecătorul asistat.

 Asigură depersonalizarea hotărârilor  publicarea lor pe pagina web a instanței judecătorești

       a. asigură depersonalizarea hotărârilor/deciziilor judecătorești și publicarea lor pe pagina web a Curții de Apel Centru;

       b. asigură, pe dosarele gestionate (aflate în procedura judecătorului asistat), completarea corectă în termenele stabilite de lege a compartimentelor din PIGD referitoare la plasarea/publicarea actelor judecătorești al Curții de Apel Centru pe site;

       c. tine evidenta dosarelor examinate în de judecată închisă, în vederea asigurării publicării corecte, pe site-ul Curții de Apel Centru;

      d. asigură depersonalizarea actelor judecătorești în conformitate și potrivit criteriilor stabilite de legislația în vigoare, prevederilor Regulamentului privind modul de publicare a hotărârilor judecătorești pe portalul național al instanțelor de judecată pe pagina web a Curții Supreme de Justiție, aprobat prin Hotărârea CSM nr. 658/30 din 10.10.2017.

       f. publică pe pagina web a instanței hotărârile încheierile în ziua salvării lor în PIGD sau cel târziu a doua zi lucrătoare;

      g. acordă ajutor judecătorului la îndeplinirea atribuțiilor acestuia în PIGD la solicitarea ultimului.

Asistentul judiciar care lucrează cu judecătorul de instrucție, care are acces la informațiile confidențiale ce vizează competenta judecătorului de instrucție, este responsabil pentru păstrarea confidențialității, fălind pasibili de răspundere, conform legislației în vigoare; pentru divulgarea acesteia.

Participă în grupuri de lucru în comisii, în limitele competentei sale.

 Îndeplinește la indicația judecătorului, alte atribuții legate de înfăptuirea actului justiției.

 Întocmesc  și remit justițiabililor răspuns la solicitările de informații privind dosarele aflate în procedura judecătorului din echipa cărora fac parte sau au fost desemnați.

 

Cerințele specifice pentru ocuparea funcției publice:

 

Studii: Superioare , diplomă de licență în drept sau echivalentul acesteia ;

Experiență profesională: vechime în muncă în specialitate juridică cel puțin un an

 

Cunoștințe: 

  •  cunoașterea legislației RM în domeniu;
  •  cunoașterea limbii de stat;
  • cunoașterea unei limbi de circulație internațională ( nivel B1);
  • abilități de utilizare a computerului (Microsoft Word, Microsoft Excel, Internet, etc);

 

CERINŢELE DE BAZĂ PENTRU CANDIDAŢI:

 

a) deține cetățenia Republicii Moldova;

b) posedă limba de stat și limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;

c) are capacitate deplină de exercițiu;

d) nu a împlinit vârsta necesară obținerii dreptului la pensie pentru limită de vârstă;

e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice, conform certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată;    

f) are studiile necesare prevăzute pentru funcția publică respectivă

g) îndeplinește cerințele specifice pentru ocuparea funcției publice;

h) nu are antecedente penale nestinse;

i) are abilități de utilizare a computerului;

j) cunoaște legislația în domeniu;

k) manifestă abilități de analiză și sinteză a datelor complexe, a fenomenelor și a proceselor de soluționare a problemelor de complexitate înaltă în domeniul de competentă.

 

Persoanele interesate urmează să depună personal Dosarul de participare la concurs, care va conține următoarele acte:

 

a) formularul de participare din Anexa la Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009, completat;

b) copia buletinului de identitate;

c) copiile diplomelor de studii împreună cu suplimentul și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;

d) copia carnetului de muncă;

e) cazierul judiciar;

f) referință de la ultimul loc de lucru;

g) declarație pe venituri și proprietăți;

h) declarație de interese personale;

i) certificatul medical Forma 086 ;

j) certificatul de integritate.

 

 Termen limită de depunere a Dosarului de participare la concurs:

24 februarie 2025, ora 17:00, prelungit până la 10 martie 2025 ora 17.00.

Telefon de contact: 022-635-317; 022-635-318.

Adresa :  Curtea de Apel Centru , mun. Chișinău, str. Teilor, 4; biroul nr.317.

Persoană de contact : Rodica Stratu, specialist principal, Secția resurse umane.

 

Suplimentar, Vă aducem la cunoștință lista bibliografiei, care poate fi consultată în vederea pregătirii pentru concurs:

  • Constituția Republicii Moldova
  • Legea nr. 514-XIII din 06.07.1995 privind organizarea judecătorească;
  • Codul Civil RM, Codul de Procedură Civilă RM; Codul Penal , Codul de Procedură Penală;

         Codul Administrativ

  •  Instrucțiunea referitor la activitatea de evidentă și documentare procesuală în judecătorii și curțile de apel aprobată prin Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 142/4  din  04.02.2014.

 

Acte legislative specifice domeniului serviciului public:

- Legea nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;

- Legea nr. 25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;

- Legea nr.133 din 17.06.2016 privind declararea averii și a intereselor personale;

- Legea nr. 148 din 09.06.2023 privind accesul la informațiile de interes public.