

Prin Legea din 21 noiembrie 2002 cu nr.1471-XV de modificare a Constituției a fost reorganizat sistemul judecătoresc al Republicii Moldova, tribunalele fiind substituite de curțile de apel.
Curtea de Apel Chișinău cu sediul la str. Teilor 4 mun. Chișinău își începe activitatea la 12 iunie 2003.
Începând cu 27 decembrie 2024, a intrat în vigoare Legea nr. 135 din 13 iunie 2024, care modifică Legea nr. 76 cu privire la reorganizarea instanțelor judecătorești din 21.04.2016 și prevede revizuirea hărții judiciare și reorganizarea instanțelor judecătorești din Republica Moldova.
Conform noilor prevederi, au fost efectuate schimbări importante în organizarea curților de apel și a judecătoriilor din circumscripțiile acestora astfel că, Curtea de Apel Chișinău a fost redenumită în Curtea de Apel Centru.
Curtea de Apel Centru este condusă în domeniul înfăptuirii justiţiei de un Președinte asistat de 2 (doi) Vicepreședinți, ultimii exercitând concomitent şi funcţia de Preşedinți ai colegiilor formate în cadrul instanţei.
Preşedintele şi Vicepreşedinţii Curţii de Apel Centru sunt numiţi în funcţie de către Consiliul Superior al Magistraturii, pe un termen de 4 ani, conform art. 9 din Legea nr. 544/1995 cu privire la statutul judecătorului și Legii nr. 147/2023 privind selecția și evaluarea performanțelor judecătorilor. Aceștia pot fi numiți repetat în funcțiile respective, dar nu mai mult de 2 mandate succesive.
Potrivit statalelor de personal, în cadrul Curții de Apel Centru activează 57 posturi de judecători.
Anual, prin Dispoziția președintelui instanței, în cadrul Curții de Apel Centru sunt constituite completele de judecată și create două colegii: Colegiul penal și Colegiul civil, comercial și de contencios administrativ. Președintele curții de apel are dreptul să dispună, după caz, antrenarea judecătorilor dintr-un colegiu la judecarea unor cauze în alt colegiu.
Activitatea organizatorică şi cea administrativă a Curții de Apel Centru este asigurată de secretariatul instanţei judecătoreşti, condus de un Șef, numit în funcţie de către Preşedintele instanţei judecătoreşti în conformitate cu Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 privind funcţia publică şi statutul funcţionarului public.
Secretariatul instanței este, la rândul său, compus din două subdiviziuni: Grefa - care întrunește 161 de unități de personal, și Direcția administrativă - care întrunește 41 de unități de personal.
Grefa secretariatului asistă judecătorii la exercitarea funcţiilor lor. Grefa include subdiviziuni ale asistenților judiciari, subdiviziuni pentru efectuarea traducerilor, pentru analiza, sistematizarea şi unificarea practicii judiciare și relații publice, subdiviziuni pentru documentarea şi asigurarea desfășurării procesului judiciar şi alte subdiviziuni necesare activităţii judiciare a Curţii de Apel Centru.
Serviciul administrativ al secretariatului Curţii de Apel Centru asigură organizatoric funcţionarea Curţii. Serviciul administrativ include subdiviziunile: financiar-economică, de tehnologii informaţionale, arhiva, resurse umane precum şi alte subdiviziuni necesare activităţii extrajudiciare a Curţii.
Curtea de Apel Centru își exercită competența într-o circumscripție ce cuprinde judecătorii din Republicii Moldova, și anume: Chișinău, Strășeni, Hîncești, Criuleni și Căușeni.
Hotărârile pronunțate în primă instanță de judecătoriile din circumscripția curții pot fi atacate cu apel, iar încheierile emise de aceleași judecătorii se atacă cu recurs la Curtea de Apel Centru. Totodată Curtea de Apel Centru examinează în calitate de prima instanță cererile privind adopția internațională, cererile de recunoaștere și executare a hotărârii arbitrare străine conform competențe și cererile privind contestarea actelor administrative normative.
Programul de lucru al Curții de Apel Centru este de luni până vineri, de la orele 08.30 până la 17.00, cu pauza de masă de la orele 13.00 până la 13.30.