A A A

Vizita de informare a reprezentanților Comisiei Europene pentru Eficiența Justiției

28 Septembrie 2023 | 234

    Reprezentanții Comisiei Europene pentru Eficiența Justiției (CEPEJ) au efectuat la data de 27 septembrie curent, o vizită de lucru la Curtea de Apel Chișinău în contextul evenimentului ”Suport pentru o evaluare mai buna a rezultatelor eforturilor de reformă judiciară în Parteneriatul Estic”-”Tabloul de Bord al Justiției EaP”, organizat în colaborare cu Uniunea Europeană și Consiliul Europei în scopul susținerii procesului de colectare a datelor pentru o înțelegere uniformă a chestionarului CEPEJ și a specificațiilor ”Justice Dashboard EaP”.

    La eveniment, din partea Curții de Apel Chișinău a participat Ghenadie Mîra, președintele interimar al instanței, șeful secretariatului și șefi de subdiviziuni din cadrul secretariatului instanței iar din partea CEPEJ la eveniment a participat Lidija Naumovska, coordonatoare statistici,  Tony Vilela, statistician, tabloul de bord al țărilor membre ale Parteneriatului Estic, Oxana Guțu, manageră de program, tabloul de bord al țărilor membre ale Parteneriatului Estic, Domitille Gautier de Charnace, manageră de program, tabloul de bord al țărilor membre ale Parteneriatului Estic, Victoria Palanciuc, corespondentă națională CEPEJ, la ședință fiind prezent și directorul Agenției de Administrare a Instanțelor Judecătorești, membru CEPEJ, Sorin Popescu.

   În cadrul ședinței de deschidere, Președintele interimar al Curții de Apel Chișinău, Ghenadie Mîra, a salutat prezența echipei CEPEJ, menționând că, astfel de evenimente oferă oportunitate de interacțiune directă a schimbului de cunoștințe  și discutarea problemelor legate de activitatea instanțelor de judecată de aceea Curtea de Apel Chișinău este deschisă să implementeze standardul de schimb de experiență a celor mai bune practici aplicabile justiției.

    Principalele subiecte care au fost puse în discuție în cadrul ședinței de lucru s-au axat pe diseminarea bunelor practici privind eficiența și calitatea serviciilor instanțelor judecătorești,  implementarea sistemului automatizat de raportare a statisticii judiciare, circuitul dosarelor în Programul Integrat de Gestionare a Dosarelor, provocări și dificultăți în utilizarea Programului  Integrat de Gestionare a Dosarelor.

     Programul  evenimentului  a inclus și organizarea unor vizite în sediul instanței, inclusiv săli de judecată, delegația fiind familiarizată cu activitatea instanței, fiindu-le prezentat procesul de utilizare în practică a funcționalităților Programului Integrat de Gestionare a Dosarelor.

     Pe final, participanții evenimentului și-au exprimat recunoștința pentru schimbul de cunoștințe și colaborare constructivă, la fel și-au exprimat interesul comun în dezvoltarea viitoare a cooperării și a schimbului de cunoștințe în domeniul justiției.